1. Predávajúci zodpovedá voči Zákazníkovi za to, že dodaný Produkt je v súlade s kúpnou zmluvou, v súlade s ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, najmä s § 619 – 627.
2. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má právo oznámiť nesúlad Produktu so zmluvou v lehote 24 mesiacov odo dňa jeho prevzatia. Ak sa nesúlad prejaví v priebehu prvých 12 mesiacov od dodania Produktu, predpokladá sa, že existoval už v čase dodania, pokiaľ Predávajúci nepreukáže opak, v súlade s § 18 ods. 2 a 6 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
3. Produkt sa považuje za zhodný so zmluvou, ak: a) zodpovedá popisu, druhu, množstvu, kvalite, trvanlivosti, funkčnosti, kompatibilite a bezpečnosti, ktoré deklaruje Predávajúci, b) je vhodný na účel, na ktorý sa zvyčajne používa daný druh produktu, c) obsahuje všetky príslušenstvo, návody a iné prvky, ktorých dodanie možno odôvodnene očakávať, aj vzhľadom na vyhlásenia Predávajúceho alebo právne požiadavky.
4. Pokiaľ Zákazník nebol výslovne informovaný o odlišných vlastnostiach Produktu a nesúhlasil s tým, Predávajúci zodpovedá aj za to, že: a) Produkt je vhodný na obvyklý účel, na ktorý sa používajú produkty tohto typu, s ohľadom na právo, technické normy a priemyselné štandardy, b) jeho kvalita, trvanlivosť, funkčnosť a bezpečnosť zodpovedajú odôvodneným očakávaniam spotrebiteľa, vyplývajúcim z charakteru produktu a vyhlásení Predávajúceho, c) je dodaný spolu s obalom a dodatočnými návodmi, ktoré môže Zákazník očakávať, d) zodpovedá vzorke alebo modelu, ak bol takýto predložený pred uzavretím zmluvy.
5. Právo na reklamáciu sa nevzťahuje na prípady, keď nezhoda tovaru so zmluvou je výsledkom okolností, ktoré možno pripísať zákazníkovi – najmä nesprávne používanie, údržba, mechanické poškodenie alebo používanie v rozpore s určeným účelom. Prirodzené opotrebenie vyplývajúce z bežného používania sa tiež nepovažuje za vadu.
- Rhodiové pokovovanie šperkov (vrátane bieleho zlata) sa môže pri používaní postupne opotrebovať;
- Striebro a zlato sa časom prirodzene oxidujú (tmavnú a strácajú lesk).
- Matné, diamantovo brúsené, pieskované alebo saténovo upravené zlaté šperky môžu postupne stratiť lesk.
- Vonkajšia vrstva strieborných, zlatých a medených šperkov sa pri používaní prirodzene opotrebováva.
6. Zákazník sa nemôže odvolávať na nesúlad, ak: a) bol pred uzavretím zmluvy informovaný o danej vlastnosti Produktu a následne ju akceptoval (napr. prostredníctvom poskytnutia zľavy), b) nesúlad vznikol v dôsledku konania Zákazníka, ako je nesprávne používanie, skladovanie, preťaženie alebo zásah do Produktu, c) Produkt bol používaný v nevhodných podmienkach alebo v rozpore s pokynmi Predávajúceho a výrobcu, d) nesúlad vyplýva z vonkajších udalostí, za ktoré Predávajúci nezodpovedá.
7. Zákazník je povinný bezodkladne informovať Predávajúceho o zistenom nesúlade, pričom uvedie jeho charakter a prejavy. Nesplnenie tejto povinnosti môže mať za následok stratu práv zo zodpovednosti za vady, v súlade s § 622 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
8. Reklamácia môže byť podaná akoukoľvek formou – písomne na adresu sídla Predávajúceho, elektronicky na e-mailovú adresu: pomoc@gremari.com, alebo telefonicky na nasledujúcom čísle:+421523211241 Pre efektívne vybavenie reklamácie sa odporúča, aby Zákazník uviedol: (1) informácie o predmete reklamácie a dátume vzniku vady; (2) požiadavku na uvedenie Produktu do súladu so zmluvou alebo inú požiadavku; (3) kontaktné údaje podávateľa reklamácie.
9. V prípade potreby doručenia Produktu Predávajúcemu za účelom vybavenia reklamácie, Predávajúci hradí náklady na odoslanie. Spolu s produktom Zákazník zašle Predávajúcemu doklad o kúpe alebo iný dokument preukazujúci uskutočnenie nákupu v Internetovom obchode (napr. potvrdenie bankového prevodu) a reklamačný formulár alebo vlastnoručný popis reklamácie. Zákazník zodpovedá za zabezpečenie zásielky tak, aby nedošlo k jej poškodeniu alebo zničeniu počas prepravy.
10. Predávajúci neakceptuje zásielky na dobierku. Tovar sa vracia prostredníctvom pobočiek Packeta. Zákazník je povinný tovar riadne zabezpečiť, doručiť na vybranú pobočku Packeta a poskytnúť kód vrátenia pridelený predávajúcim.
11. Predávajúci potvrdí podanie reklamácie, vrátane jej dátumu, obsahu, požiadavky spotrebiteľa a jeho kontaktných údajov, e-mailom na adresu uvedenú pri zadávaní objednávky.
12. V prípade uznania reklamácie má Zákazník právo na opravu alebo výmenu Produktu, a ak to nie je možné – na zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy v prípade podstatnej vady, v súlade s § 619 a § 620 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
13. Predávajúci je povinný reagovať na reklamáciu do 30 dní od jej podania. Ak v tejto lehote nebude poskytnutá žiadna odpoveď, reklamácia sa považuje za prijatú (§ 18 zákona č. 250/2007 Z. z.).
14. Zákazník, ktorý nadobúda Produkt za účelom priamo súvisiacim s výkonom povolania alebo podnikania (t.j. Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom), má právo podať reklamáciu v súlade s platnými právnymi predpismi. Zodpovednosť Predávajúceho za fyzické vady Produktov voči takýmto Zákazníkom sa obmedzuje výhradne na právo vyplývajúce z nesprávneho plnenia zmluvy, spočívajúce v odstránení vady alebo výmene Produktu za bezvadný, podľa výberu Predávajúceho. Predávajúci je povinný bezodkladne odstrániť vadu alebo vymeniť vadný Produkt. Okrem toho, Predávajúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy a vrátiť Zákazníkovi sumu zaplatenú za vadný Produkt. V ostatnom rozsahu je zodpovednosť Predávajúceho za vady Produktov voči Zákazníkom, ktorí nie sú spotrebiteľmi, vylúčená.
15. V prípade pozitívneho vybavenia reklamácie, Predávajúci do 14 kalendárnych dní vráti Zákazníkovi uhradenú sumu, zahŕňajúcu cenu tovaru, štandardné náklady na dodanie a Zákazníkom vynaložené náklady na vrátenie zásielky, s použitím platobnej metódy, ktorú Zákazník použil, prostredníctvom služby Shopify Payments.